Generation Alfas bevidsthed om økonomi giver dem en betydningsfuld rolle i husholdningen.

Milliarder af dollars passerer gennem Generation Alfas lommer, og det ser ud til, at børnene har fået en bedre forståelse for økonomi og budgetter end tidligere generationer. En undersøgelse blandt børn i USA viser, at hele 60% af børnene er bevidste om husholdningens budgetter.

Denne bevidsthed om økonomi har givet børnene en magtfuld rolle som informationssamlere i familien. De identificerer, hvad der er cool, og udtrykker, hvad de kan lide, og deres forældre må lytte. Faktisk viser undersøgelsen, at omkring 25% af børnenes brand-præferencer vil fortsætte op igennem voksenlivet.

Penge betyder noget for Generation Alfa, og de har i dag mulighed for at lære om økonomi og budgetter gennem spil og apps, der opfordrer dem til at træffe fornuftige økonomiske valg. For eksempel er der appen Bankaroo, som er oprettet af den 11-årige Dani, der lærer børn om budgetter, opsparing og regnskabsmæssig ansvarlighed gennem en virtuel bank. Der er også betalingskortet Greenlight, som kontrolleres af forældrene og giver børnene mulighed for at tjene penge gennem huslige pligter. Endelig er der den udvidede sparebøsse Moonlight, der har tre separate rum til at spare op, forbruge og dele (Save, Spend, Share).

 

Denne undersøgelse er udført af det globale trendforskningsbureau, Fashion Snoops, der har mere end 150 eksperter og forskere på verdensplan. Den er udført blandt børn i Generation Alfa fra hele verden for at identificere de største kulturelle forandringer, der påvirker denne generation lige nu.

Med den øgede bevidsthed om økonomi og budgetter i en så ung alder kan det se ud til, at Generation Alfa er godt på vej til at få styr på deres budgetter og økonomiske fremtid.

 

Kilde: Fashion Snoops