Barnevognens store signalværdi skal ses i forhold til, at forbruget er blevet en større del af iscenesættelsen og identiteten. Når tøj, sko, tasker mm. signalerer noget bestemt, må et så væsentligt element som barnevognen eller kombivognen også signalere det samme.

  1. Den modebevidste barnevogn

Til typen, som kan lide at være ude i byen og tage på café med veninderne. Det kan dreje sig om samme vogn, der er populær blandt kendisser. Det er ikke nødvendigvis den største vogn, men de design- og modeinteresserede kan eventuelt vælge både farve, indtræk og andet tilbehør.

  1. Den praktiske barnevogn

Til typen, hvor komfort, liggemål og punkterfrie hjul vægter højest. Her skal en barnevogn ligne en barnevogn og gerne se ud, som da mor og far selv var små, og vognen må i det hele taget gerne stå for genkendelighed og kvalitet.

  1. Den økonomiske barnevogn

Til typen, der ikke fokuserer på logoet. Her er det økonomiske valg en vigtig faktor. Mærke og model som statussymbol er ikke noget, man bekymrer sig om. Fås vognen i en pakkeløsning med andet nødvendigt tilbehør som badekar, seng mm., er det et plus.

  1. Den storslåede barnevogn

Til typen, hvor kun det bedste er godt nok til baby. Her er storslået kvalitet og blikfang en vigtig faktor, og det må gerne se lidt royalt ud. Praktik og små højteknologiske løsninger er ikke en mulighed. Barnevognen må gerne fylde med sin ekstravagance og kvalitet.

  1. Den økologiske barnevogn

Til typen, der går op i det naturlige samt vil at undgå skadelig kemi. Det kunne være en vogn i økologisk bomuld, kork og træ – og helt uden nogen form for skadelige stoffer.

  1. Den sporty barnevogn

Til typen, der gerne går længere ture i både vildt terræn og byliv samt tæller ned til, at løbeture og anden træning igen kan begynde. Vognen er gerne en kombivogn, der kan fylde mindst muligt samt signalere den sporty type med sit simple og på samme tid terrængående udtryk.

  1. Den højteknologiske barnevogn

Til typen, der går meget op design og teknologi. Prisen er underordnet, hvis bare teknologi og design er i top. Her er ingen krummer i vognen, babyalarmen er den nyeste model, sutteflasken er selvopvarmende, og mor eller far lytter f.eks. til podcasts om de nyeste digitale trends.

Læs mere om tendenser og behov i børnefamilien i Fra vugge til krukke – Livsfaser og forbrug, som kan købes her.